fredag den 11. maj 2012

Nielsen eller Andersen?

Kampen mod Rusland kom til at ligne kampen mod Sverige på den måde at danskerne først for alvor kom ind i kapen da modstanderne havde sikret sig et forspring der gjorde at de kunne tillade sig at slappe af. Rusland vandt skudstatistikken de to første perioder med 37 - 15 inden Danmark dominerede den tredie periode med 20 - 12 i skud.

Simon Nielsen blev valgt til Danmarks bedste spiller, et valg jeg ikke tror nogen kan være uenig i. Spørgsmålet er vel nu om Bäckman tør fortsætte med Nielsen i buret efter at man utvivlsomt gik ind i turneringen med Andersen som en given førstemålmand? Andersen har fået tre kampe og selvom han ikke altid har fået den bedste opbakning af sit forsvar, har han vel på intet tidspunkt præsteret en kamp over middel.

Den danske forsvarsindsats var markant forbedret mod russerne. Dog var det lidt ærgerligt at det først var i tredie periode man turde angribe for alvor.

Forude venter Tyskland lørdag. Jeg tror umiddelbart det kan være den kamp Danmark har størst chance for at vinde. Der er absolut ikke noget der tyder på at Italien vil hente flere point i denne turnering, så Danmarks opgave er klar: Hent mindst to point i de sidste tre kampe. Det bør bestemt ikke være umuligt, selvom jeg ikke ser Danmark som favoritter i nogen af de tre opgør. Dog tror jeg at chancen er størst mod Tyskland. Jeg vil mene at Tyskland er det svageste af de tre resterende hold og desuden tror jeg de er det hold der passer Danmark bedst.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar