torsdag den 19. april 2012

Scneider starter for anden kamp i træk

Cory Schneider starter den fjerde kamp i serien mod LA. Det lader også til at Daniel Sedin vil gøre comeback i nattens kamp hvor Vancouver risikerer at blive slået ud af slutspillet. Jeg forventer at man vil give sig 110% for at holde sig i live i slutspillet. Det er ikke sikkert at dét er nok til at man vinder, men yder man mindre end det, vil jeg være mega-skuffet...

Jeg synes det er interessant at man starter Schneider for anden kamp i træk. Dette kan tolkes derhen at Roberto Luongo ikke længere er at regne for førstemålmand, men at Schneider og Luongo nu mindst regnes som sideordnede. Hvis Schneider starter betyder det at de begge har startet to kampe i dette slutspil. Dermed synes jeg også man åbner en dør på klem for at trade Luongo til sommer: Hvis man mener de to er lige gode, hvorfor så ikke beholde den yngre, billigere model og trade Luongo?


Luongo har selvfølgelig en no-trade klausul, men jeg tror ikke det vil blive svært at overtale ham til at ikke udnytte den klausul hvis man går til ham og siger han er at regne som andenmålmand fra nu af, såfremt han ikke vil trades. Det bør ikke være et problem at finde en interesseret klub. Luongos kontrakt er ganske vist monster-lang, men det beløb der tæller mod lønloftet er ikke urimeligt for en spiller af Luongos kaliber. Jeg tror at man er villig til at trade dén af de to der vil give det største udbytte den anden vej i et trade.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar