onsdag den 11. april 2012

Første indlæg


Første post

Eftersom dette er mit første indlæg i denne blog, er det vist på sin plads at jeg starter med at fortælle lidt om mig selv:

Jeg har været ishockey-fan hele mit liv. Jeg har en forkærlighed for følgende hold:

Rødovre Mighty Bulls
Vancouver Canucks

Som et barn af 80'erne er jeg vokset op med at se Sovjetunionen lammetæve Sverige på svensk tv. Russerne var så overlegne at jeg ikke havde fantasi til at forestille mig at NHL kunne hamle op med et russisk hold med KLM, Fetisov og Tretyak og Bykov og Kasatonov osv osv. Efterhånden som NHL fandt vej til Danmark - og de bedste russere fandt vej til NHL, gik det op for mig at Canada mindst var på niveau med russerne, omend der på det tidspunkt var milevid forskel på spillestilen.

Efter at have set en ung Pavel Bure dominere ved VM og derefter smutte til Vancouver, var min skæbne som Canucks-fan beseglet.

Her i denne blog vil jeg skrive om dansk og international ishockey, NHL og alt hvad jeg føler trænger til at få en kommentar med på vejen i den forbindelse. Meget vil blive set med farvede briller, men hvem ved, måske der osse vil komme øjeblikke med overraskende klarhed?

Vi får se... Man siger jo at hvem som helst kan være blogger, så lad os komme i gang.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar