søndag den 21. oktober 2012

Mit kongerige for et powerplay

Jeg ligger desværre ikke inde med et kongerige, men en dusør bør udloves til den der kan få sat strøm til Rødovres powerplay.

Man ligger sidst i ligaen med kun 3 mål scoret i overtal. Man har også den dårligste udnyttelsesprocent i ligaen. I øvrigt tæt forfulgt af de øvrige københavnske hold. Hverken Terminesi eller for den sags skyld Jarabek har i mine øjne ikke vist at de kan styre overtalsspillet godt nok. Hvis der overhovedet er økonomi til at styrke truppen, må en powerplay-back ligge højt på ønskelisten.


Så vidt jeg kan se fører AL-Bank ligaen ikke nogen officiel statistik for powerplay-effektivitet. Jeg har derfor selv sammensat en liste efter bedste evne ud fra kamprapporter. Med forbehold for fejl og mangler:

Frederikshavn.26,3 %
Herning.......22,2 %
SønderjyskE...21,4 %
Aalborg.......20,8 %
EfB Ishockey..17,9 %
Odense........15,8 %
Copenhagen....12,8 %
Herlev........12,1 %
Rødovre.......11,5 %


Får man rettet op på det, har man muligheden for at gå rigtigt langt i denne sæson. Fortsætter man derimod på det nuværende niveau bliver det svært at nå en top-4 placering.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar