lørdag den 23. juni 2012

Draftnyt

Lige kommet et kæmpe trade ind af Pittsburgh der sender Jordan Staal til Carolina for nr. 8 valg i dette års trade plus Brandon Sutter og Brian Dumoulin. Jeg forventer at den næste Staal familiefest vil foregå i Carolina. De mangler kun Rangers' Marc for at ha' hele sættet. Pittsburgh bruger det nyerhvervede draft valg på backen Derrick Pouliot. Umiddelbart en god deal for Pittsburgh i betragtning af at Staal ikke ville forlænge og Carolina nok var en af få klubber der kunne føle sig rimelig sikker på at de vil kunne få Staal til at skrive under på en ny kontrakt.

Er ikke overrasket over at se Filip Forsberg synke i draften. Har haft fornøjelsen af at se ham i Malmö et par gange i denne sæson og han var begge gange temmelig anonym. Hans udmelding om at han vil blive i Sverige mindst én sæson til har helt sikkert heller ikke hjulpet. Jeg har f.eks. helt klart finske Teuvo Teräväinen højere på min liste end Forsberg...

Tradet af Mike Ribeiro til Washington fatter jeg ikke rigtig. Med mindre det er økonomiske hensyn der vejer tungest for Dallas kan jeg ikke rigtig se hvorfor de skiller sig af med Ribeiro. De har slet ikke en center der er  klar til at overtage Ribeiros plads.

Noterer mig også at Montreal drafter centeren Alex Galchenyuk. Han er formentlig ikke i spil til en plads i NHL allerede til den kommende sæson, men han kan altså blive endnu en konkurrent til Lars Eller på centerpladsen om 2-3 år.

Washington tager Forsberg som nr. 11 overall. TSN sammenligner Forsbergs potentiale med Johan Franzén. En meget god sammenligning hvis Forsberg når sit potentiale, men jeg kan godt forstå hvis man fra klubbernes side har lidt større forhåbninger til en spiller der er rangeret som nr. 3 end en Johan Franzén klon.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar